Cross-lerig, oavsett väg

När jag kom till jobbet idag var det med stor förhoppning och längtan, nu vill jag dock bara hem igen. En kollega hade nämligen med sig cykeldelar som levererats ifrån USA åt mig och en kompis så nu ska tempocykeln få carbonvevar, underbart! Så snyggt det kommer bli!

I helgen så skulle jag avverka ett litet distanspass tänkte jag, vaknade rätt sent på lördag till ett grådisigt och trist väder.

Funderade på vad jag skulle köra med för cykel men eftersom det ändå såg hyfsat ut och jag inte riktigt vet statusen på crossen och den saknar pedaler så bestämde jag mig för att köra på racern, korkat!

Visserligen skönt att köra racer ända ut i November men min kära Stevens tyckte nog inte detsamma! När en lastbil kom och blåste förbi längs en större väg spottade jag och hostade, det var ett dimm-moln av saltvatten och lervatten som följde lastbilen. Cykeln var helt täckt i grus och lera när jag kom hem och det var inte så att jag hade kört nån grusväg, det var enbart vägstänk.

Badrummet fick agera tvätthall och därefter hade man att göra lika länge till med att få badrummet rent igen. Nu blir det till att skaffa pedaler till crossen så jag kan köra med den istället. Tungt, tråkigt och långsamt men nu ska det ända bara tränas så racern får stå i vinterdvala och pryda sin plats på vägghyllan.

Idag blir det styrketräning och backintervalls-löpning, ett stupsäkert sätt att skaffa rejäl träningsvärk och lidande! Träningsvärk har varit ett tema ett tag nu, all denna alternativträning är döden för en odynamisk cyklistkropp. Längtar redan efter en ny varm sommrig tävlingssäsong.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews