Ett första utkast på tävlingsprogram

Antar att tävlingsprogram för 2009 kommer diskuteras en del i förbundet under Svenska cykeldagarna och jag hittade ett första utkast på de största tävlingarna:
  • 25-26/4 LVG-Cup, Vakant alt 16-17/5
  • 9/5 101st Scandinavian Race (UCI 1.2), Upsala CK
  • 16-17/5 LVG-Cup, Vakant alt 25-26/4
  • 30-31/5 LVG-Cup Västerås, Team Mälarenergi CK
  • 13-14/6 SM kortbana, Vakant
  • 28-29/6 SM LVG inkl stafett Götene, CK U6
  • 2003-05-07 VSM LVG Järvsö, Ljusdals CK
  • 2006-11-07 U6 Cycle Tour, CK U6
  • 25-26/7 LVG-Cup Östersund, Vértex CK
  • 08-jan Skandinavien Open (1.2), Vårgårda CK
  • 22-23/8 LVG-Cup Falköping, Falköpings CK
  • 2005-06-09 Landsdelsmästerskap LVG, ?

Lite reflektioner:

Vakant Cup i slutet av April: Känns väldigt mycket som Östgötaloppet, ska årets mest nervösa, hetsiga och farliga tävling bli Cup? Då tar jag med första förband!

Vakant Cup i mitten av Maj: Är det Hammarö 3-dagars som ska bli cup? Vore roligt men å andra sidan är den tävlingen stark nog att stå på egna ben.

De vakanta cuperna anger varandra som alternativ, är det bara en av dem som blir av? Är det alltså bara 4 Cup-tävlingar igen?

Cup i Västerås: Jag körde inte ifjol så jag vet inte så noga men jag ser platt och blåsigt framför mig, undrar om det är en tempoetapp iår också?

SM LVG i Götene: Jaga Gustav Larsson, Lövkvist, Ljunken, Axelsson med flera uppför Kinnekulle? C3H6O3

U6 cycle tour: Jag bokar semester redan nu!

Cup i Östersund: Till och med jag som f.d. Norrlänning tycker Östersund låter långt bort, kan det tänkas gå på Frösön? Då äter jag mina grönsaker, nån som har recept på heliumdressing?

Cup i Falköping: Har Falköping anordnat nån tävling förr? Jag kan bara spekulera i Glenn Magnusson och spurtplatt.

Alla Cup-tävlingar har 2 dagar uppsatta, betyder detta att Cupen kommer bli linje plus GP eller tempo vid alla tillfällen? (eller är det bara pga preliminärt schema?)

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews