Vintern är här

Ännu en helg helt utan distanspass, visserligen rätt väntat och inplanerat i träningsschemat så det var väll ingen fara. Var ett trevligt besök hos syster i Karlstad istället, både jag och flickvännen konstaterade att det är en väldigt trevlig stad.

Hade planerat in att köra ett 2-timmars pass tidigt på Lördag morgon vilket var min enda tillgängliga träningstid under helgen. Vaknade till snö, blåst och -5º och planerade om för att istället spendera tiden på spinningcykel på gymet.

Medans jag åt frukost tänkte jag dock att jag inte kan fega ur så fort det blir lite regn eller snö eller kyligt så jag beslutade mig ändå för att köra ute på crossen. Stack iväg och med kylan, snön och vinden rakt i ansiktet samt halka och dålig sladdrig snömoddsteknik tänkte jag snart att det var mitt sämsta beslut denna månad.

Till slut vande jag mig lite vid förhållandena och kom i mer vindskyddade områden samt hittade tekniken och vanan för att kunna köra på istället för att bara parera och vara rädd och feg för halkan.

Idag snöar det för fulla muggar som synes på bilden som är tagen rakt ut ifrån mitt kontorsfönster i Kista precis nu. Det är tur att början av veckan som vanligt är vikt åt träning inomhus i form av X-träning och spinning.

De flesta i min värld har väll annars varit i Jönköping och dreglat på cyklar och delar när Elmia haft cykelmässa. Måste själv säga att jag är så pass nöjd med mina grejor att det inte längre är lika roligt att dregla på andra prylar, därför jag skaffat tempocykeln, där finns det alltid mycket dregelpotiential. Idag får jag min sadelstolpe så jag har en komplett tempocykel också, om den inte snöar fast i Jönköping.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews