X-träning deluxe


Att träna på cykel-cross har blivit så populärt att man inte längre kan kalla det för cross-träning när man köra något annat än cykelträning, men kanske kross-träning då!?

I vilket fall så körde jag ett pass med maximal krossträning häromdagen. Först styrketräning på gymet, sen direkt in och köra ett Box-pass med flickvännen och därefter upp på löpbandet en kortis. Det som gläder mig mest efter passet är att jag inte vart så stel eller fick så ont i kroppen som efter tidigare pass. Nu verkar det som jag börjar vänja mig lite och man kan komma igång med att ge kroppen ordentligt med spö vintern lång.

På dubbelspinningen dagen efter kändes det visserligen av att man har fokuserat på lite tyngre omgångar, för benen är för möra för att jag ska klara att pressa pulsen ordentligt. Men det är helt som det borde vara nu. Känns gött!

Det som för tillfället stör mig mest är min oförmåga att få till lite rejäla distanspass under helgerna, skärpning slöo!

I övrigt kan jag bara säga att Boston Tea Party är ett helt underbart program! 5st experter som sitter och diskuterar komplett värdelöst vetande med 2st tokar som kan komma på outgrundligt med underliga roliga frågor och vridningar, love it!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews