Annorlunda approach

Såväl lusten som tiden har blivit mer allt sedan jag insåg att jag inte hängde med i skallen och bestämde mig för att bara köra det jag för stunden kände för, när jag kände för det. Till på köpet har det faktiskt blivit rätt hyffsade pass då jag sällan känner för att bara ut och såsa.

Igår var känslan instäld på lite backar men jag kände inte riktigt för de sorts backpass jag normalt kör där det egentligen är backintervaller med rejäl spurt till start för att jaga igång sig direkt. Försökte istället dra igång lite lugnare för att sedan hålla i eller öka något hela vägen upp. Ville dessutom försöka hålla ungefär samma fart på varje omgång uppför backen. Något som lyckads väldigt bra på några få sekunder när de 5 gånger jag körde.

Den backe jag valde ska vara en av de med störst höjdskillnad i Stockholmsområdet, Tullinge Strand på 7 m.ö.h. upp till toppen av Tullingeberg på 88 m.ö.h. avverkat på ca 1,9km med den väg jag valde. Känns lite tragiskt att tänka att detta skall vara den största höjdskillnad man kan uppbringa i närheten men det kan faktiskt vara så illa.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews