Vill nog bara ta't Hakuna matata ett tag till!

Jag vantrivs inte med mitt jobb, inte på något sätt. Extra skönt är det denna tid när det dessutom är lågsäsong på vägarna så mitt störningsmoment med detta jobba, det vill säga att stå i bilkö när jag ska pendla tvärs över stan, också är eliminerat.

Men glansen över arbetarlivet känns ändå ganska blek när man jämför med att sova så länge man känner för på morgonen. Ta en god, lugn och skön frukost med dagstidningen. Sticka iväg med cykeln när det känns suget, käka jordgubbar, glass och grillat. Glida runt på stan, softa med flickvännen och kunna ta en god whisky på kvällen.

Nu har jag iallafall 1½ vecka i Sydafrika att se fram emot när Sverige är som sämst i början av December så jag ska inte beklaga mig. Dessuom verkar det ju lite lustigt att det är så oerhört vanligt att svenskar har semester under fruntimmersveckan som inte bara enligt bondepraktikan utan även enligt SMHI's statistik är en påtagligt regnig vecka.

För cyklandets det funderar jag på vara eller inte vara utav "Uphill Jämtland och Kalas Cup 2009"

Jag är anmäld till tävlingen och cupen var ursprungligen anledningen till att jag ville ta ett elitår till men resan är så lång att jag börjar inse att det kanske krävs semesterdagar bara för att hinna ta sig fram och tillbaks. Jag har alltid haft respekt för de Norrländska cyklisterna och deras situation med såväl resor som med träningsmöjligheter och sporrande konkurrans, men just nu känns det extra tydligt!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews