Fördelar

En klar fördel med att ha kört Tempo-SM är att när man nu tar sig an andra tempolopp så upplevs de som korta och därmed vågar jag gå på hårdare från start och hela vägen fram.

Att det dessutom var strålande förhållanden med solsken, 25º samt vindstilla gjorde inte saken sämre, i sådana förhållanden är det lätt att trivas.

Körde tempoloppet som var omgång 15 i SMACK-serien igår kväll på en väldigt fin och trevlig bana vid Odensala kyrka och mitt försök till formtoppnig kanske ändå har gett lite! Så pass bra på tempo brukar jag inte köra. Det kändes också bra då jag kunde ligga och pressa en hög puls och använda rejält tryck i backarna trots att uppvärmingen kanske inte var helt optimal då jag valde bort trainern, helt enkelt för att det skulle kännas fånigt överseriöst.

Känns väldigt viktigt att få dess signaler nu så att man har en positiv trend med sig in i U6. Jag tror/inbillar mig/intalar mig också att många av de bästa på tempoloppet igår även de är inne i en formtoppning nu, eftersom Veteran-SM är till helgen, så jag känner att jag hävdade mig bra mot rätt formstarka tempoveteranrävar.

Också viktigt för att hålla motivationen uppe för mitt gottestopp. Det har hittills lyckats och nu är det snart helgen då jag får börja kolhydratladdningen. Det har dock varit allt annat än lätt och jag har varit desperat efter att avbryta mitt stopp flera gånger, men i sista stund lyckats hålla mig undan. Att låta bli glass när det varit så enromt fint väder har varit en av de värsta påfrestningarna. Känns egentligen lite tragiskt att det ska behöva vara så jobbigt, det känns faktiskt som om gotteätandet är ett missbruk när det är så påfrestande att låta bli!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews