GP är ett enda slit!

Idag var det GP-dax på U6. De 2 etapper jag haft lite ångest över
kom iår direkt på varandra. Först Ekendalen, som klassas som linje
men mer är som ett långt GP. Därefter GP-loppet inne i Tidaholm som
är platt men rätt kurvigt.

Ekendalen gick rätt ok. Kände mig mest som utfyllnad men lyckades
dock hålla mig med. Tyvärr är det ett vurp-fyllt U6 så jag fick
dels lägga ett helt varv på att jaga klunga efter att ha blivit
nedträngd i diket. Sen blev det inte bättre än att en vurpa i
upploppsbacken tvingade ut mig på gräsmattan också så jag lyckades
tappa lite tid mot klungan till mål.

Tidig morgon inför GP't och tydlig ångest inför det slit som jag
visste skulle komma. Större delen av loppet spenderades i svansen på
klungan men jag höll mig ändå där. Svor över hur slitigt det var,
men inte lika mycket som jag svor över mitt avslut. Precis när vi
skulle ut på sista varvet och jag började inse att jag skulle lyckas
med mitt mål att vara kvar i klungan så sker ytterligare en av GP'ts
alla vurpor och denna gång precis framför mig. Jag lyckas undvika att
köra in i de och bli neddragen själv med hjälp av låst bakhjul och
sladd. Däremot så tappade jag klungan och fick ta sista varvet solo,
sur som en citron över att inte fått gå med runt i klungan.

Imorgon är det 12,5 mil linje och på lördag 14km tempo, det
roligaste är kvar.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews