ECI revisited

Igår avverkades den andra ECI-milen, eller ECI-sjukilometaren som den egentligen borde heta!

Betydligt bättre väderförutsättningar denna gång men ändå samma storlek på startfältet, fast 58 deltagare måste ses som ett bra antal på denna sorts dyra träningstävling.

För egen del blev det ett bättre lopp denna gång och det är faktiskt skönt att kunna säga att jag gjorde lite strategiska misstag för det betyder att det finns mer att putsa på trots att det blev en personlig rekordtid.

Att stå upp på tempolopp har jag härmed konstaterat att det är reserverat för de riktigt branta backarna. De mer halvsega som finns på ECI där jag nu testade att stå får man bara högre puls och obehag i. Farten blev däremot inte det minsta högre av att stå.

Bättre bromklossar måste också ordnas till tempocykeln för nu försökte jag verkligen satsa på att bromsa sent vid vändpunkt men märkte då bara att bromsarna inte tog (på så sätt som man är van från racer med carbonfälg och Swissstop) och jag åkte lite långt förbi vändkonan. För att komma runt nångång lutade jag då ner cykeln så att det kändes som om jag höll på och tippa och fick korrigera upp. En allmänt taskig vändning helt enkelt. Bromsar kan vara viktigt på en tempocykel också!?

Nu sitter jag och försöker kurera en liten miniförkylning och hoppas vara snabb tills det blir Bålsta tempo (ger mig återigen in i Veterancupscirkusen och lattjar i sportklassen) samt Elit-cups linje i Falköping i helgen

Resultat från ECI

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews