Soft

Ännu en helg utan tävling är avrundad och istället har jag hunnit med lite schysst grillning i Gävle och en avsedd helgjobbardag.

Nästa helg är det dock återigen dags för Burseryd och den tävlingen är riktigt trevlig, kört såväl GP som linje ett antal gånger förut där. GP't har jag visserligen ingen vidare historia på men vill ändå alltid köra det då jag på något skumt undermedvetet sätt verkar gilla det. Brukar rätt ofta sluta i panik när man kommer över krönet på backen och in i motvinden på den snabba nedfarten och det känns som man inte får någon luft. Har faktiskt haft sån panikkänsla att jag brutit där en gång i tiden, ska bli skönt att återuppliva lite gamla minnen.

Linjeloppet är väldigt roligt och banan känns väldigt lockande och liksom alldeles lagom på alla vis.

Som förberedelse hann jag med 2:40 på tempocykeln på söndag, mest för att vänja mig vid och lära mig hantera ett Blade X-treme som skall testas och utvärderas på ECI-milen på Onsdag. Idag har jag gett mig på det som patetiskt nog sägs vara Stockholms största höjdskllnad, 5 gånger blev det vilket känns finfint i benen. Önskar bara det fanns en backe med typ 800m höjdskillnad som man kunde köra en gång istället!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews