Ojämnare än jag trott

Jag har alltid sett tempolopp som en ganska jämn disciplin, där man är på en viss nivå och får stryk av vissa med ungefär si och så många sekunder per kilometer och spöar andra.

Nu när jag ändå tagit ett liiiitet tempokliv uppåt (i och med att jag faktiskt kört en hyffsad del tempo och eftersom jag har skaffat en Stevens Crono med Schyssta X-treme tempohjul som jag också kört in mig på och justerat till) så börjar det kännas som detta kanske är mest en skröna som jag har tagit till mig. Jag tycks nämligen helt plötsligt vara mer ojämn i vilka jag spöar och vilka jag får spö av. Ett tydligt tecken var SMACK tempo i Onsdags där jag tyckte jag körde rätt bra men blev ändå spöad av en handfull tempohästar som jag faktiskt lyckats klämma mig förbi tidigare.

Min världsbild av tempo är skakad! Det är inte en statisk resultatlista där endast små små skillnader sker under en säsong, det går faktiskt att göra skillnad från lopp till lopp!

På en annan temponotis så såg jag en bild ifrån veterantempot i Bålsta och kan kostatera att jag sitter rätt bra men ser lite spretig ut i kroppen, det är liksom som små luckor här och där. Skulle behöva en mer kompakt och aerodynamisk kropp. Någon som har en bra såg och ett schysst klister?

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews