Nu börjar det bli dax igen

Nu börjar den avrundande delen på säsongen komma igång. Idag är det träningstävling i SMACK som jag tänkt ge mig på och därefter är det 4 veckor till med onsdagsträningstävlingar som jag ska försöka mig på, såväl i SMACK-serien som ECI-mil.

Förutom träningstävlingar så är det också nationella tävlingar några helger framöver med början i Burseryd nästa helg. Tyvärr är alla tävlingar som är kvar (med undantag för Sista Chansen och Anundsloppet) väldigt långt bort, så det blir mer av ett bilresarhobby än cykelintresse.

Augusti och September brukar vara rätt starka månader för mig när jag ofta kommer i form, hur jag än lagt upp året iövrigt. Får hoppas på en sådan utveckling iår också även om de senaste dagarna tyder på exakt motsatsen!

Vansinnigt trött har jag först försökt mig på ett ECI-mils test där inte ens ny snabb och extrem utrustning från X-treme kunde ge mig någon särskilt bra tid och igår var jag med på Valhalls tisdagspass som gick runt Ingarö och där var jag rädd att flyga av redan innan vi kommit fram till själva Ingarö. Lyckades dock pallra mig runt och det är just den där sortens fartpass jag behövde nu. Inte tävlat sedan U6 vilket känns tydligt.

Det syntes också tydligt då jag inte rakat benen när jag inte tävlat, vilket gjorde att det var rena björnpälsen som åkte av igår.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews