Ett kap

Gjorde ett kap igår, på styrröret.

Fick min låga spacer till styrlagret så jag kunde plocka bort den onödiga höga koniska spacern som följde med. Sen var det bara att minimera med en låg spacer och trycka ner styret till 14cm dropp.

Därefter kapade jag genast styrröret precis efter styrstamshöjden, inget fegande genom testande (med spacer kvar ovan styrstam) här inte!

Passade också på att byta ut styrändspluggarna. Vad är det för gammal stilregel som lever kvar som säger att det ALLTID ska vara styrändspluggar i silver? Oavsett färg och övrig matchning på cykeln så levereras de ju alltid med styrändspluggar i silver! Nu flög de åt skogen och istället tröck jag i svarta. En lätt touch av rött på styret genom röd tejp som avslutning på den svarta styrlindan blev den sista lilla mode-modifieringen.

Kadenssensorn monterade jag också dit men den är tyvärr verkligen inget stiligt inslag, önskar Polar kunde tänka om och göra en diskretare modell, särskilt en bättre fastsättning, buntband i all ära...

Nu inväntar jag bara min nya sadelklämma så jag kan montera min Fizik K1 och sen är jag redo för säsongen. Sadelklämman beräknas komma under nästa vecka så hjälper ni mig se till att det är racerväder tills dess?

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews