"De fladdrade en sommar", men inte längre!













Har pillat klart med Nokon nu och fått till en riktigt tajt och bra vajerdragning, att det ser ut som ett fågelbo under styrstammen är sånt man får ta. Det är det bara grodorna som ser ändå och om de är i position för att se det är de snart överkörd och kan inte vittna om det i vilket fall.

Det är inte lika aero som invändigt dragna vajrar men det blev ändå riktigt bra. Den lösning jag fick till, som jag är mest nöjd med, är bakom styrstammen där jag dragit ihop vajrarna innan de går ner till vajerstoppen på diagonalröret. Använde först ett löst spänt buntband (så är det på bilden) men kom sedan på idén att använda gummisnodd. På så sätt kan jag dra ihop dem och det sitter rejält tajt i vanlig körställning, men när jag vrider styret kan de ändå tänja lite och fungera som det skall. Resultatet av det blev att det blev renare framifrån än på bilden ovan.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews