Hälsingland

När det för första gången sen urminnes tider blir lite plusgrader utomhus och därmed lite drägligt läge för en cykeltur utomhus i helgen så passar jag på att dra norrut, upp till föräldrarna, numera i Söderhamn (trots att jag envist fortsätter säg att jag åker upp till Bergvik pga 29års vana) Tajmingen på detta beslut är väll inte helt 100 men samtidigt borde det ju innebära att det kanske finns chans att kunna vistas utomhus även där uppe.

Förhoppningsvis så är det varmt nog för att jag skall klara min egna köldgräns på -10º och kunna komma ut på lite distanspass. Vintercykeln ligger iallafall nedstuvad i bilen med dubbdäcken på. Vem vet, har jag lite tur kanske det till och med kan bli lite körning på en av de allra roligaste cykelvägarna, skoterspår. Det är länge sedan jag körde skoterleder nu och med den vinter som råder i år borde det ju vara gott om väl uppkörde skoterleder att snurra i timmar på ute i hälsingeskogarna.

Då jag förr körde skoterleder så var det visserligen främst på MTB och den är säkert bättre anpassad för att köra skoterleder är vad cross är om inte skoterlederna är riktigt rejält packade och fina. Men det kommer förhoppningsvis att visa sig i helgen.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews