Mean machine

Nu har jag fått min Stevens SLC team levererad och det ser väldigt bra ut, snygg som tusan och kommer att matcha enormt bra med Fredrikshof's kläder. Både vikt och respons vet jag redan den fina nivån på eftersom det är samma modell som jag kört tidigare. Lite har de ändrat i framgaffel och styrrör och det blir intressant att se om det kommer märkas i styrhuvuds-styvhet. Fast jag har aldrig tänkt på att det varit dåligt tidigare så jag har svårt att tänka mig att jag kommer tänka på en förbättring.

En liten besvikelse var Ritchey som har en ny 1-(sido)bults sadelklämma som visserligen verkar bra och lättinställd men den är gjord med snäva marginaler. Så snäva att min kära Fizik K1 tyvärr fortfarande kan ses ligga där på hyllan.

Tack vare lite tips så har jag upptäckt att man måste köpa sadelklämma beroende på vilka rails man har på sin sadel, finns en för alu och 2 olika för carbonrails. Nu har jag som tur var redan hittat och beställt en ny klämma och den kostade bara 75kr, men det känns ändå lite muppigt att man måste byta klämman utifrån vilken sadel man har!

Och Ja! styrröret ska kapas, men det ska ner lite mer också så jag väntar tills det är fixat innan jag kapar.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews