Kylan tvingar in oss

Gillar man riktig vinter så är det en bra vinter i år, men är man cyklist så är chanserna rätt små att man är så särskilt glad över före och temperaturer. För egen del känner jag lite tröst i att det är riktig vinter över hela Sverige, det innebär att det inte är några som får fördel under vintertränigen utan de allra flesta är begränsade till trainer.

Träningen bedrevs helt inomhus under helgen och att försöka att samla på sig lite timmar är inte lätt när man hela tiden måste jobba psykiskt Men att spinnngsalen jag använt numer har en projektor gjorde saken mycket lättare.

Hann testa på både lite cykelfilmer med elitgänget och ett pass med "CTS Train right climbing" Hade väldigt roligt åt produktplaceringen i den träningsvideon när de, efter 40minuters cykling på ett 55 minuters pass, börjar säga att "-Nu är det väldigt viktigt att ni fyller på och äter era powerbars och gels, vi vill inte riskera att gå in i väggen nu" Sedan vänder sig coachen till en av deltagarna i passet och säger "-Chris, se till att äta nu, du har en tendes att bonka på passen"

Man bör nog börja fundera på att byta coach och träningsupplägg om man ofta brukar bonka på 1 timmes pass.

Jag har annars ägnat tid åt att försöka dra Nokonvajrar på tempocykeln på ett aerodynamiskt bra sätt. Tror jag har lyckats rätt bra men det ser lite ut som ett råttbo under styrstammen där jag använt buntband för att hålla upp vajrarna så de är borta från att fladdra i vinden. Orkade och vågade inte riktigt ge mig på att borra i styre och styrstamm som jag annars hade funderat på för att få till lite mer invändig vajerdragning.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews