Ingen Subba

I helgen har några av min kompisar i elilaget varit och jäktat runt Vättern i Hovets SUB7-satsning. Ett järvt mål som de sånär klarade, förstår besvikelsen när de var så nära, men 7:07 är ändå respektingivande kört! Var själv med i den satsningen men inte mer än ett par veckor i vintras när projektet startades upp, sedan kände jag att det inte riktigt var för mig. Får se hur jag känner om de satsar igen nästa år, kan tänka mig att det finns mycket revanschsug, särskilt då de inte ens fick vara de snabbaste runt Vättern.

För egen del blev det istället en lugn distansrunda med fikastopp i lördags. Blivit en träningsperiod nu igen eftersom jag även beslutat att strunta i att köra SM och därmed är nästa start U6 med härliga tävlingar i Tidaholm 6 dagar i sträck. Innan dess är det bara att bryta ner lite av den form som jag hade försökt jobba på till Falken samt tävlingarna i Södertälje och förhoppningsvis kunna spetsa lite mer på det tills vecka 27.

Lätt hänt att sommaren blir en enda lång kana utför när man tävlar varje helg och därmed bara underhållstränar lite lätt och kör återhämtningspass under veckorna. Nu hinner jag med ett par veckors (förhoppningsvis) bra träning innan det är dags för U6.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews