Värdigt motstånd

Det var SMACK-serien igår igen och denna gång var det med fint besök utav ett riktigt Fys-monster.

För det är ändå vad man får säga att Lassi Karonen är, med en syreupptagningsförmågan uppmätt till 7,19 l/min, vilket är det högsta värdet uppmätt någonsin inom svensk idrott.

Nu är Karonen också en rejält stor kille så beräknat per kroppskilo så blir föhållandena till oss vanliga dödliga lite annorlunda, men syreupptagningsförmåga är ändå en väldigt viktig aspekt i tempo.

Tyvärr blev Karonen inte en skalp som jag lyckades få under bältet men det var ändå inget jag någonsin hade trott, vad jag inte heller hade trott var att jag skulle ha en tid i närheten av honom. Till min glädje visade det sig dock att jag bara var 5 sek efter Karonen över de nätt 15km vi körde. Känslan under loppet var också rätt bra så jag hoppas formen är där till helgens tävlingar i Södertälje.

Något som inte var lika bra var Schwalbe doc blue som är en lagningvätska som jag sprutade i för att laga framdäcket efter förra veckans punktering. Hade lyckats fixa så däcket höll tryck och även varit ut och testat det på ett par rundor över timmen i veckan då allt fungerade bra.

Tydligen fick däcket tävlingsnerver för efter 12min uppvärmning pös det ur igen. Vände tillbaks och provade pumpa och då täppte det till igen (doc blue skall följa med luften och täppa till hålet på vägen). Bara för att pysa ur efter 1min körning av loppet. Som tur var så pyser inte hela däcket ur utan jag får 4-5bar kvar att köra med så det gick att stå på nästan som vanligt.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews