U6 närmar sig

Nästa tävling på schemat är U6 och det ser ut att bli ett extra starkt fält iår med både ett halv-italienskt lag (reagerade direkt på lagets namn, allt med italiensk anknytning känns så exklusivt inom cykel) och ett Continental-lag. Detta uppblandat med lag som Cykelcity, Nordic Eco-Vallentuna och en del extra utländska lag gör det till en högintressant tävling där det gäller att vara på tå.
Artikel om U6 på Cyclesport

Det hela inleds med en prolog på måndag den 5:e. Prolog är normalt inte min starka sida eftersom jag har svårt att tagga till det där extra som krävs för att köra på 110%. Nivån som krävs för ett tempo klarar jag men att tända ännu mer för prolog tycks omöjligt. De senare åren har CKU6 dessutom valt att förlänga prologen med en rejäl backe i slutet, något som gör etappen till min allra sämsta gren; backprolog. Men det är bara att värma rejält och ge järnet de 4-5 min det handlar om och sedan se fram emot de etapper som följer därefter.

En deltagarlista till U6 kan man hitta här

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews