Piller-thriller

Kom inte riktigt undan så bra som jag hade hoppats. Nu är det snabbkurer och tro och förhoppning som gäller för att komma undan med så lite missade träningsdagar som möjligt.

Satt och funderade på vad poängen och nyttan med just det passet skulle vara igår eftersom jag varken kunde köra hårt eller distans. När jag som bäst var på gång att ställa in insåg jag att min Garmin hade kommit och då blev meningen med passet att testa den. Tyvärr visade det sig att den behövde laddas innan jag kunde komma iväg men innan jag insåg det hade jag kommit så långt i träningstänket att jag drog ut ändå.

Blev ett väldigt lugnt pass och förkylningen hade tagit bort alla andra möjligheter och ork ur kroppen. Kunde iallafall få ut ett litet test då jag körde med de tunna dykarhandskar i neopren jag köpt på båtmässan. Grymma handskar för blött före vid nollan och uppåt. Förböjd form så de satt skönt och smidiga men höll ändå värmen, de kommer jag ha nytta av en hyfsad bit in på säsongen vid de kyligare och ibland blöta "vårklassikerna"

Men idag får både de och den nyladdade Garmin'en vila, eftersom jag vilar och hoppas bli så pass frisk att jag kan köra mitt distans imorgon.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews