Utebliven Quarq

Det blev ingen wattmätare för mig. Det enda jag lyckades åstadkomma denna gång var en cykeldator som kan läsa data från en wattmätare. Men det ställde mest till det eftersom det innebar att jag varit tvungen att överge min Polar träningsdagbok och börja använda en ny.

Just nu är den nya träningsdagboken Golden Cheetach och jag är övertygad om att den är utmärkt om man väl använder watt. Men så länge man bara har puls att tillgå så tycker jag fortfarande att Polars var bättre för ändåmålet.

Eftersom datorn jag skaffade var en Garmin så har jag även testat Garmin Connect men där fanns inte många möjligheter till analys, det var mer utav en internetkarta över mina turer.

Som tur var fixade det i alla fall sig så jag fick pengarna tillbaks för mitt misslyckade Ebayköp. Är fortfarande inte riktigt säker på vad som hände där, om det var en bluffmakare som träffade Herr Ågren eller om det var USPS som klantade till det. Mina pengar är dock på väg tillbaks via paypal och så fort de finns säkrade så vänder de och går istället till Glorycycles där jag nu hittat Quarq till bra pris.

Fast innan jag har den är vinterträning säsongen med alla intervaller jag hade önskat styra förbi, även Mallorcalägret är förbi och troligen är vi inne i säsongsupptakten. Känns litegrann som om wattmätare är en utopi för min del, jag kommer inte tro på att jag verkligen har en wattmätare på gång förens den sitter på en av mina cyklar och ger mig data!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews