Tacksam för tjänsten

Få har väll varit lika fundersamma och velande som jag varit inför att skaffa mig en wattmätare. Det är en tanke som funnits hos mig väldigt länge men jag har aldrig kommit mig för, delvis på grund av pris och även mycket för att jag väntat på nya lösningar.

Till slut kom jag mig äntligen för och hittade ett Quarq SRAM vevparti på Ebay som jag slog till på. Letade också upp ett bra pris på en Garmin Edge 500 så jag kunde se informationen. Men bara för att jag äntligen bestämt mig och slagit till så blev det ju inte så man får mäta någon watt, åtminstone inte ännu. Murphys law!

Började med att leveransen av Garmin'en ifrån Emporiolive tog en enorm tid. När jag efter en månad började stöta på så visade det sig att de inte kunde leverera den färg jag hade beställt (vilket tydligen tog en väldig tid att konstatera och meddela sig om) Lite cred ska de dock ha för att de skickade den snabbt när de väl fick tummen ur.

Nu har jag dock inte den fulla nyttan av nya datorn ännu eftersom min wattmätare inte heller har kommit. Kan ha åkt på min första nätblåsning efter alla dessa år av nätshoppande. Som tur var upplyste Emil, i vårt elitgäng, mig om Ebay har buyer protection. Med hjälp av den får man först hjälp att stöta på försäljaren (utöver allt jag redan försökt) och därefter pengarna tillbaks om det visar sig att man blivit lurad. Det var tur jag fick reda på detta nu, för Ebay buyer protection gäller i 45 dagar och den tidfristen går ut denna vecka.

Nu vill jag fortfarande ha min wattmätare istället för pengarna tillbaks men får se hur det går. Det måste gå fort så jag hinner få lite watttränings-assistans innan det mer handlar om att släppa av inför närmade säsong.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews