Seg start i motvinden

Det var ett motvilligt psyke som jag tog med ut på ett 3 timmars pass idag. Att det var kallare än vad jag hade trott och en seg motvind att starta i gjorde inte det lättare.

Att starta i motvind tycks vara svårt att få skallen att förstå, hur väl jag än vet att det är motvind tycker jag det känns som jag är supertrög och i kass form, gärna lite småsjuk.

Efter ~ 20-30 min började jag dock inse att jag inte var sjuk och behövde vända och under hela passet kändes det sedan bättre och bättre. Soligt och fint var det också. Dock var benen lite småmysko, vissa gånger kändes det som det gick att mata på rejält medan jag fick syra så fort jag reste mig vid andra tillfällen.

Men sammantaget kändes det som en bra dag för mitt i veckan distans. Återstå att se vad benen tycker när det ska köras hårda intervaller imorgon.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews