Allt detta växlande

Idag blev det Cykel City Grand Fondo för min del, Skandis GP lockar
föga så det fanns det inte ens en fundering på att köra.

Den stora fördelen med CCGF är dessutom startplatsen. Nu hade de iofs
haft den stora fräckheten att flytta den så den inte längre var inom
synhåll från min lägenhet, men ändå bara några hundra meter bort.
Tävling på träningsvägarna är riktigt bra!

Från min startplats lååångt bak i fållan hörde jag speakern prata
om det fina vädret. Något som hann bli både sant och lögn flera
gånger

Hade mina aningar om att det skulle kunna bli ett avgörande parti
direkt EFTER backpriset så jag hade bestämt att sitta med bra där
men inte satsa på själva backpriset, något som visade sig korrekt!

Utbrytningar och attacker avlöste varandra ett tag tills en grupp på
först 2, sen 5 och slutligen 10 kom lös. Vår lucka växte och det
stod ganska snabbt klart att this was IT.

Alltsom regn och blåst kylde mig och både broms och sikt försvann
insåg jag att det var tur jag hamnade där för annars hade jag aldrig
fullföljt.

När det var dags för målgång var 2st Cykelcity åkare i ensam
ledning och jag satsade på att grilla övriga lite i sista branten 1km
före mål. Lyckades komma först upp men Daniel "make n' brake your
own rules" Rytz kom ikapp och visade sin bättre spurtförmåga och
lämnade mig som blöt, skitig, frusen och nöjd 4:a

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews