För bra chans för att låta bli

Det fick bli den gamla frasen: "Man är väll inte sämre än att man kan ändra sig"

Efter att (i två omgångar) ha tagit beslutet att köra i veteranklassen H30 så befann jag mig ändå med elitlaget och testade ut skor idag.

Den backup och stöd som erbjuds ifrån Fredrikshofs elitsatsning är helt enkelt lite för lockande för att jag skall kunna lägga elitklassen bakom mig ännu. Det är ett upplägg som är konstruerat för att vi cyklister skall kunna göra just det vi är ute efter, cykla! Resten av bakgrundsarbetet ska andra ta hant om vilket gör att jag tror det kommer bli en rolig och ganska lättsam säsong, låter som en bra chans att kunna få en riktigt bra säsong!

Redan börjat tänka om lite med träningen och ökat upp pulsen på intervallerna så att de blir lite hårdare och träningsdagboken lite mer strukturerad. Jobbar också fortfarande på att få till ett laktat- och watt-test så snart som möjligt och därefter lite hjälp med träningstips.

Sen blir det fullt ös ännu ett år med vad som ser ut som en roligare tävlingskalender än förra året, särskilt ur elitsynpunkt. Cupen tar sig i kragen och blir en elit-cup värd namnet igen och dessutom peppras kalendern med rätt många etapplopp, enligt mig den roligaste tävlingssorten!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews