Trainer-DM och ett stycke idiot

Just varit iväg och slitit mig skakig och kört till mig en prologhals på en trainer då det varit DM på trainer på Stockholmsmässan i Älvsjö. Det var en 15 km's bana som skulle köras på Taxc virtual reality trainer. De hade valt att använda en väg in mot Petra och det var rätt roligt att man genast kände igen sig.

Blev ett oerhört bra träningspass med en pulsnivå som jag aldrig skulle ha pressat om jag bara hade tränat. Faktum är att jag hade en snittpuls som var högre än vad jag maxar på de allra flesta träningspass just nu, inkluderat korta intervaller. Pulsen var också högre än vad jag brukar hålla på tempolopp under säsongen. Jag hade dock en föraning om att detta skulle ske eftersom kroppen tycks bli chockad och lägga på några slag extra när den är ovan tävling.

Totalt sett är jag ganska nöjd och de 304 snittwatten får anses godkänt Att jag sedan fick ett psykbryt och pälsade på med 800 watt i en backe halvvägs in var kanske inte så smart, men kör man inte bäst får man försöka göra något annat sorts intryck. (Resultat)

Men apropå inte så smart, så verkar det som en svensk har bevisat sig som idiot ännu en gång då Niclas Axelsson tycks ha åkt dit på nytt. Har inte riktigt gillat hans comeback då han körde riktigt bra direkt och erkände att han dopat sig läääänge när han åkte dit förra gången, kändes inte riktigt rätt, och det tycks det alltså som det inte heller var.

Nu har jag ännu så länge bara lyckats hitta rapporten i svenska medier, som är väldigt förtjusta i att skrika doping så snart en cyklist snutit sig (sökt UCI och cyclingnews utan framgång) men det ser illa ut och om sant: Bort med Axelsson på livstid!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews