Inte träna, utan bli tränad

Börjat söka lite efter möjligheten att få lite hjälp med upplägget utav träningen inför säsongen, den närmar sig också snabbare än vad man tror och träningsfas efter fas kommer och passeras så det känns lite bråttom.

Mest sugen är jag på att göra ett laktat- och watt-test och sedan, utifrån det, få lite riktmärken på vad som måste tränas upp och hur det skall göras. Då har man inte bara ett schema att följa utan också själv bra koll på varför man gör det hela och vad det slutligen skall leda till. Det ger mer kontroll på det själv och därmed också en starkare tro på det, något som jag tror är väldigt viktigt för att få ut något av träningen, att tro på det man gör!

Vet man vad det är som man försöker förbättra med träningen så tror jag också att man har bättre förståelse för känslan i kroppen och kan styra träningen bättre själv under och efter passet. Då skulle det bli lättare att veta hur man ska korrigera och vad som är extra viktigt att inte skippa de gånger verkligheten och livet hinner ikapp och sätter käppar i det bästa upplagda träningsprogrammet.

Ja, det låter helt enkelt lovande när jag övertygar mig själv, nu är det bara att snabbt söka sig möjligheten för test och hjälp med riktlinjerna utifrån det.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews