Trött på kyla

Vinterföret är illa nog i sig eftersom man måste använda tröga och
tråkiga dubbdäck men det kan man iallafall klara.

Mörkret som går och lägger sig alldeles för tidigt är också
tråkigt men det kan man också planera träningspassen utefter,
dessutom går det nu åt rätt håll.

Desto värre är det med kylan, visst, på med kläder, men det finns
en gräns när man knappt kan röra sig längre. Dessutom tycks
händer, fötter och ansikte väldigt svårskyddade. Jag har satt min
gräns vid -10grader och är det distans på schemat blir jag tveksam
även då.

Därav börjar jag nu bli less på trainern (det blir man rätt fort)
Klämde till med ett 3h distanspass på trainern i lördags vilket
krävde 2st filmer samt lite Tour de Ski. Tyvärr fanns det bara 1 film
över när även söndagen bjöd på Kung Bore's favoritväder så då
fanns ingen chans att jag pallade mer än 1,5 timme.

Nu har jag desperat börjat leta cykelfilmer eftersom det inte ser ut
som om kvicksilvret har tänkt sig vända upp den närmaste tiden
heller.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews