Katastrof

Sitter i bilen på väg till tävling i Landskrona, ryktet startar så
jag går in på SCF's kalender och kontrollerar och mycket riktigt,
inställt, DET ÄR JU INTE SANT!

Det som först var Tour of Sweden, eller lämpliga ToS, blev sedan
krångligare 'SWEA cyling Tour' för att nu istället bli helt
oanvändbara 'inställt'

Jag som redan hade sett till att vi hade Fredrikshofs elitlag anmält
och hade det som årets höjdpunkt med den riktiga formtoppningen
inplanerad. Semester var också säkrad.

Ska man se något positivt så har jag nu iallafall någon semester
inplanerad då jag inte skall vara borta och tävla. Men ska man se det
ur min cykelfanatiska synvinkel så betyder det att planeringen och
upplägget för säsongen, åtminstonde den senare halvan, är helt åt
skogen.

Nu måste jag försöka hitta ett nytt mål och ladda om psykiskt.
Enkelt sett borde kanske Tour of Jämtland ligga bra till men det är
inte min profil och alldeles för tufft, särskilt som det är cup.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews