Stilla laddning

Till helgen är det Hammarö 3-dagars, en tävling som jag verkligen tycker är rolig även om jag har vissa synpunkter mot banorna som är tråkigt pannkaksplatta så det inte finns någon tid att skapa utan allt brukar avgöras på tempobanorna. Men det är en väl instiftad tävling som fungerar bra och har gjort det genom åren, alt är insmort i en bra fungerande organisation. Dessutom alltid mycket deltagare, i år 133 pers i elitklungan (startlista)

I fjol kom jag till start på denna tävling direkt ifrån en rejäl förkylning. Fick dessutom jäkta ifrån en kryssning, för att få bilhaveri på vägen till prologstart. Hann till start men uppladdningen var inte direkt optimal.

I år ser det inte ut som jag kommer att kunna förbättra det. Tokstress på jobbet samt ihängande sjukdomssymtom efter Landskronahelgen gör att hela denna vecka har spenderats med stress och träningsvila. Ett par testträningar kommer jag att ha hunnit med men det är också allt så det blir lite annorlunda att ställa sig på startlinjen på prologen. Det handlar egentligen mest om att få in tävlingsstarter i kroppen, så den är bättre och starkare till senare kommande race.

Att vänja sig vid att sitta och värma upp är också en konst som övas vid Hammarö då man på de 3 första loppen brukar ha totalt ungefär 2½ timmes uppvärmning, för drygt 1 timmes tävlande. Tur att det jämnas ut på söndag med fördelningen: 0 uppvärmning/3½ timme linjelopp.

Hoppas ni håller tummarna för mig på fredag kl 20:23:30 pip!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews