Tajt

Igår var det tajt, testade för första gången att köra med den nya tempodräkten. Den av är sorten som låter "knaaaak" när man drar på sig den. Man får se till att ha gott om tid på sig när den skall på eftersom man får åla sig i den.

När man står normalt i den var den också så tajt att det gjorde lite ont över bröstkorgen där den klämde. Däremot så satt den helt perfekt när man väl kom ner i tempoställning. Vilket också torde betyda att jag har en hyffsat tät och slimmad tempoställning, gott!

Det var tajt även i resultatlistorna runtom mig. Det var 16,8km SMACK-serie som avverkades och att köra på runt 23:20 visade sig vara populärt, vi var 5st inom 4 sekunder. Själv känner jag mig ändå rätt nöjd eftersom det var ett par killar som jag lyckades spöa för första gången på tempo. Dock så körde jag samma bana på 36sekunder bättre tid ifjol, men då med formtopp och perfekta förhållanden med 15º varmare.

Bara som en ytterligare parantes måste jag ju också påpeka den tajta dragningen av vajrarna som syns uder styret på bilden.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews