Lyxtrainer

Det har varit en dödtid på bloggen ett tag, har varit påskmiddagar och Göteborgs-resa som har gjort att jag riktat koncentrationen på annat.

Det var tanken att få en härlig cykeldag i Göteborg på Annadag Påsk med varmare och vårigare klimat, hade till och med lite föhoppningar på kortare ben och/eller armar. Hade cykeln med mig till hotellet i Göteborg och den fick bo på rummet av rena säkerhetsskäl. Det enda den fick röra på sig var tyvärr i ca 10 minuter på ett löpband eftersom vädret var regnigt, mulet och allmänt trist, inte alls den vår jag hade önskt mig

När jag mumsat i mig ifrån den digra hotellfrukosten så att magen kändes full och rund så fick jag för mig att testa hotellets gym istället för regnet utomhus, ville också testa om det fanns möjlighet att köra racer på löpbandet. Konstaterade att löpbandet max klarade 23km/h men kände att det fick duga för ett litet test, finns ju möjlighet att ställa lutningen också och 23km/h med lite lutning på det hela kan bli en utmaning.

Cykeln lyckades precis få plats så jag insåg att det inte var mycket felmarginal. Men det fungerade även om det var lite vingligt (särskilt när man skulle släppa styret och försöka trycka på knappen för att öka farten på löpbandet). Tyvärr så satt handtaget (som man kan hålla i när man springer) precis i höjd med bromshandtagen så man slog hela tiden emot och bromsarna gick i när man körde. Gav upp efter ca 10 minuter utan att ens ha testat att öka lutningen, insåg hur trassligt och farligt det skulle bli. Ett löpband där man inte slår i bromsen och får lite mer plats skulle dock fungera rätt bra och vore en intressant version av lyxtrainer.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews