Sängen

Ligger i sängen med jobbdatorn i knät, har varit mycket av detta sedan Östgötaloppet. Precis som jag befarade så var det nämligen en stundade förkylning jag kände av natten inför och under Östgötaloppet, man kanske ska vara extra glad att jag lyckades så pass på Östgöta när jag kände hur det kliade i halsen i de lugna motvindsstunderna på loppet.

Hade hoppats på en vecka med några lugna träningsdagar och ett riktigt hårt pass mitt i, som en laddning inför Hilleshögloppen i Landskrona till helgen. Jag har faktiskt ändå genomfört mina lugna pass och igår insåg jag att enbens-intervaller är ett bra sätt att få ut bra effektiv träning, för teknik och muskler, utan att anstränga puls och kondition särskilt hårt.

Det var idag jag hade tänkt mig att köra hårt och träningstävlingen ESDUU kändes som den skulle passa bra i mitt uppläg och schema. Nu känner jag att det är säkrare att satsa på att ta det lugnt så att jag verkligen kan köra för fullt till helgen att det snöar ute gör inte direkt beslutet svårare heller. Känns snarast nästan skönt att jag har en ursäkt utöver det dåliga vädret för att slippa köra i detta rusk.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews