Back to business

Nu har det varit en lugnare vecka och jag har lyckats riktigt bra med den enligt min önskan och också fått ut de resultat av den som jag ville ha.

Bara kört lättare pass, förutom styrketräningen då (för det är ju lite svårt att köra lätt spinn på styrketräningen). Även minskat timmarna till nära på hälften.

Det första som släppte var den där eviga och tjatiga hungern, ett par dagar så lyckades jag återfå förmågan att känna en bestående mättnad. Nu i slutet av veckan har jag till och med kommit så långt att jag ser fram emot att börja pressa igång förbränningen igen. Tröttheten i kroppen och benen är också botade, känner mig redo för att ta mig an intervaller igen. Fast det känns faktiskt att när jag, om några veckor, helt kommer plocka bort stryketräningen så kommer det lätta upp lite mer.

Tanken nu är inte alls att ta någon sorts lugn infasning eller känna mig för i början heller. Är ju inte så att jag varit borta en evighet eller att jag varit sjuk. Det blir istället en rejäl start med choken fullt intryckt, på det värsta jag vet direkt. Det är februari och därmed är det dags för 1-minuts intervallerna att inta scenen.

Ifjol hittade jag på en liten rutin i att ladda inför 1-minuterna med Red Bull och godis som mellanmål, allt för att sedan hoppa direkt på cykeln rejält upppeppad och nära på tävlingsladdad för att få ut allt ur dem. Nu försöker jag vara lite duktigare med att undvika sötsaker under veckorna så åtminstone inledningsvis så får jag skippa den rutinen. Bara att redan nu börja peppa sig.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews