Distans inne -> distans i Hälsingland

Eftersom kylan återigen håller ett stadigt grepp så fick jag lov att nyttja min tillgång till spinningsalen och köra distans inomhus igår. Delade upp det i korta block för att bryta av tristessen: Lätt och upp i hög kadens i 5 minuter -> tillbaks till normal i 5 minuter -> tungt och stående i 5 minuter -> tillbaks till normalt 5 min och runt-runt på det viset tills pulsklockan befriade mig genom att visa 3 timmar körda.

Till helgen hoppas jag på att det ska bli lättsammare att klara av timmarna då det ser ut att bli lite lindrigare temperaturer och jag ska upp till gamla välkända trakter och cykelvägar i Hälsingland. Även där skall det bli tolererbar temperatur så även om det är mycket snö så satsar jag på åtminstonde ett äkta, rejält distanspass och ett lite lättsamt kortare på runt 3 timmar. På med dubbdäcken, ner med lite bars i fickan, på med mer kläder än normalt nödvändigt för att inte bli kall av alla timmar och sen ut och köra bara!

Förhoppningsvis får jag lite sällskap av Klas också, bara han nu inte bangar ur på grund av pågående förkylning, isåfall får mp3-spelaren bli mitt bästa sällskap.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews