Bra helg

Det blev en riktigt lyckad träningshelg i Hälsingland. Gamla välbekanta vägar gör alltid gott för själ, humör och energi och när jag dessutom hade lyckats välja en helg då det var temperaturer som fungerade bra för distans även uppe i Hälsingland vart det hela väldigt lyckat.

Snömängderna är verkligen enormt mycket större där än i Stockholm och detta satte sitt spår på vägarna. Att temperaturen pendlade runt nollan gjorde det lurigt eftersom det smälte och rann på vägarna och sedan frös och blev bitvis en lutande isgata av allting. Trots att jag körde med dubbdäck så var vissa nedförsbackar rena ryska rouletten. Däcken börjar dock bli lite gamla så bortflugna dubb, intryckta dubb och stelnat gummi kanske har tagit bort det bästa bitet ur dem, kan vara läge för nya dubbdäck till nästa vinter!

Blev en drygt 3 timmar lång tur på lördag som avslutades med 25min hårdkörning på ett varv som brukar användas på Söderhamns 3-dagars, för att få till vanan att köra hårt i slutet.

Söndagen börjades i sällskap med Klas med han kände snabbt att han förkylning satt kvar i kroppen och valde att vända hemåt igen efter 45min. Jag tryckte i hörlurarna och satt igång musiken och körde på solo på planerade runda. Något som inleddes med 25km isgata i motvind på en helt spikrak väg mitt inne i skogen, inget psykiskt lyft när man är solo! Därefter blev dock vägarna allt eftersom roligare och roligare och efter totalt 5½ timme var jag hemma igen. Kanske mycket på grund av de 2½ Swebar jag bit för bit tryckt i mig längs vägen så kände jag mig fortfarande väldigt fräsch, till och med piggare än vad jag var i slutet på turen dagen innan.

Härligt att känna att tåligheten för de riktigt långa passen finns där fortfarande, bra att ha inför Mallis och säsongen!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews