En solig helg med snorigt slut

Haft en mycket bra cykelhelg. Körde ett fint distanspass fram och tillbaks till ESDUU i Kårsta på lördag och på söndag fick jag sedan till 2 timmar med bra träning på tempocykeln.

Tävlingen i Kårsta var väldigt fin med härlig offensiv körning på en rolig bana. Som synes på bilden (Foto: Jesper Sundewall) var vi väldigt noggrann med uppvärmning inför tävling också.

På söndag kväll började dock det som alla andra gått och släpat på att slå till även för mig. Kliande hals och snorig näsa är oroande symtom.

Jag har planerat fartpass runt Årsta havsbad med Valhall på tisdag. Spinning + ESDUU på onsdag och HammarÖ 3-dagars fredag - söndag! Detta måste en eventuell förkylning förstå och acceptera och därmed hålla sig borta! Idag blir det att knarka varma drycker och eventuellt köpa lite Esberitox. Vad jag dessutom måste göra är att skaffa en klingbult då jag, när jag tvättade cykeln efter ESDUU i lördags kväll, upptäckte att jag bara hade 4 av 5 klingbultar. Inte ens säker på hur länge det varit så.

Måste i samband med detta passa på att hänga ut Sportex då jag var dit och gjorde ett försök att få tag i en klingbult på söndagen (desperat, jag vet! Men inga 'riktiga' cykelaffärer öppen då). När jag väl lyckats förklara vad det var genom att peka på en annan cykel så sa killen på Sportex att det var special och så mycket olika modeller så sådana kunde man inte köpa löst och tipsade om ett helt nytt vevparti, möjligen att jag kunde testa med en järnhandel. Om jag inte har fel så kallar sig Sportex något i stil med "Bäst på bättre cyklar" i sin reklam...

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews