Veteran i förtid?

Tusan vet om man inte håller på och blir en veteran nu, utan att ens ha åldern riktigt inne ännu!

Var ut och körde på tempocykeln idag, för övrigt första uteturen på den (bara kört den på trainer tidigare.) Det var så grymt härligt och roligt!

Nu blir man ju bara sugen på att köra mer tempocykel men så kan jag ju inte hålla på! Snart är jag väll livrädd för GP eller linje med tempoväxlingar och vill absolut ha min kaffe och macka efter målgång i Veterancupen också.

När jag först rullade iväg kändes det lite skakigt och annorlunda och jag insåg att cykla på riktigt är annat än trainer trots allt. Sen böjde jag ner mig i tempobågen och JISSES så rätt det kändes på en gång!

Lånat och testat lite tempocyklar tidigare och bland annat en av precis samma modell. Då har det kännts OK när man väl vant sig lite på den. Nu var det smack på perfekt känsla direkt! Det gör verkligen skillnad att få sitta och köra in sig på trainern och småpilla med justeringerna, lite i taget.

Testade den på en temposträcka längs gamla Södertäljevägen ungefär mellan Södertälje och Botkyrka kyrka. Har bara kört med cross tidigare och jämfört lite med de tider som finns utlagd på cykelklubben.se. Utifrån det satsade/hoppades jag på en tid på låga 23 när jag startade. När jag var igång och märkte att pulsen inte riktigt kom dit jag ville så hoppades jag på att komma under 24 iallafall. Väl framme vid Eriksbergsås sa klockan 20:14, chockad och glad!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews