Påsk = cyketid och mat

Påskhelgen har inneburit stora mängder mat och annat gott. Dessutom har den kommit i samband med en av mina gottesugsperioder så det har varit svårt, för att inte säga omöjligt, att låta bli godis, efterrätter och bakverk.

Som en motvikt till detta frossande så har jag sett till att cykla rätt så mycket också, eftersom det har funnits möjlighet när man varit ledig ifrån jobbet några dagar.

Har under påskhelgen blivit, i tur och ordning: 3 timmar distans på tempocykel, 4 timmar distanspass, 2 timmar med backträning och 4 timmar med träningstävling.

Distans på tempocykeln kändes fint och jag körde nog ca 95% av tiden nere i riktig tempoställning, min kropp tycks tåla den ställningen rätt bra vilket är glädjande. Distanspasset blev en liten avslagen historia men timmarna avverkades iallafall.

Backträninspasset var egentligen tänkt som ett pace-pass där jag tänkt nyttja en bra väg för ändamålet med lite busstraffik och 30-sträckor och sådant som lugnar bilarna så man hinner komma in på rulle. Tyvärr var trafiken väldigt lugn på Påskdagen så jag fick tänka om och satsa på backträning.

Träningstävlingen var troligen ändå den mest givande där vi var ett litet Valhallgäng som nyttjade ett varv på Roslagen för att försöka attackera sönder varandra och oss själva. Vi lyckades rätt bra med båda och då det blev 4timmar cykling ändå så var det nog tur att ingen riktigt orkade 2 varv tävling.

En riktigt bra träningsperiod och nu är det bara att ta det lugnt inför ESDUU på Onsdag i Vallentuna och sedan Östgötaloppet där vi är välrepresenterade ifrån Valhall. Får verkligen hoppas att vi kan göra något utav det och utnyttja våra siffror i klungan också.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews