Mer vind

Som om jag inte fått nog av blåst och kantvindsåkning ifrån
Östgöta's slätter igår så blev det en lugn distansrunda på
Södertörn idag, vinden var faktiskt värre där! Bilden från det
obligatoriska fikastopp på Rosenhill.

Lite mer rapport från gårdagens tävling: Hade satt mig själv som
lagslav och skulle försöka vara med och täcka ifrån början, något
som jag egentligen är dålig på och som dödar mig helt. Jobbade mig
upp till fronten efter en något dålig start och tycker sedan att jag
lyckades rätt bra med att vara där och hjälpa men höll på bränna
mig helt på kuppen.

När vi kom in på kortvarven ville jag bara kliva av! Fick dock en del
fina varv och var bitvis pigg och höll mig framme och var aktiv, för
att sedan ligga i svansen och sladda varvet därefter.

Till sist vart det målgång och jag var kvar i nån sorts klunga,
rätt nöjd i att ha klarat mig runt i ett så splittrat lopp där
många bröt i elitklassen. Också nöjd med min körning och insats
för dagen och resultatlistan ignorerar jag för egen del och känner
istället att vi i laget fick en 2:a plats.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews