Ofrivilliga vilodagar inför tävlingsdagar

Tack vare en halvdan förkylning som varken har viljat bli seriös och slå ut eller vika ner sig och försvinna har de senaste dagarna mestadels varit ett evigt drickande av varmt, knaprande av halstabletter och sugande på Esberitox.

Nu känner jag mig ändå så pass att jag tänker mig en lugn rull på tempocykeln idag med några 8 seks tändningsintervaller för att känna mig för lite inför Hammarö 3-dagars i helgen.

En titt på startlistan skvallrar om ett 114 man stort Elitfält med starka åkare. Intressant att se Mattias Westling igen också, vart har han varit senaste tiden? På Hammarö's banor lär han iallafall ha ganska mycket att säga till om då de är som skapt för spurt. Vågar vi gissa på att tävlingen kommer bli en kamp mellan Team Cykelcity och Team Capinordic - Cyclecomponents, som dessutom är lite av hemmalag.

Ska bli roligt att testa tävling på tempocykeln men tyvärr får man nu förvänta sig allt annat än stordåd efter denna vecka. Låga förväntningar är iallafall en god grund till att lätt bli nöjd.

Jag kan iallafall se det som en laddningsvecka eftersom en kliande hals gör att man hela tiden vill ha något att tugga och äta på, vilket givetvis gör avtryck på vågen också. Dessutom tycks vila ha en större förmåga att ge mig hunger och sötsug än vad jag får när jag håller igång och tränar. Känns som kroppens sätt att jävlas! Alternativet är att det bara är jag som tänker på det mer och känner mig mer odisciplinerad när jag äter och inte tränar, men egentligen äter likadant när jag tränar också?!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews