Ännu inte veteran, men övar


Jag tillhör fortfarande skaran som slipper bekymmret att fundera på om man ska köra som veteran eller inte, men bara för ett år till.


För att förbereda mig lite på vad som komma ska inom ett år då jag helt får ställa om fokus på kaffe och tekaka samt lågkadens-tempodunkning drar jag i helgen mot Hälsingland för att tävla lite på veteran-cups tävlingar. Ett tempo och ett linje bjuds det på i mina gamla hemtrakter och även om det heter sportklass så finns där åkare av riktig kaliber!


På lördagens tempo har jag exempelvis Alexander Gingsjö startande 1 minut bakom mig och han visade på stenhårda Luma GP att han har formen och med tanke på hans normala tempokvalitet (goda gener?) så lär det inte ta lång tid innan han flåsar mig i nacken, eller snarast innan jag hör hans diskhjul låta svosch-svosch när han passerar.


På söndag är det linje i kommande prinsens hemtrakter och i en tunn klass kan jag redan nu försäkra mig om en topp-10 placering, så länge jag inte bryter förståss! Tror dock det kan vara en rolig bana så nu får man barahoppas på att SMHI har råkat tittat på helt fel kartor så att vädret blir lite trevligare än utlovat!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews