Bästis med snytpappret

Varit en väldigt fin helg och många är de som är röda idag efter att ha njutit av solen i helgen.

För många har det varit en tävlingsfri helg och med den sol som varit har det säkerligen nyttjats till härliga distanspass och min egen klubb passade på med en träningstävling vid Årsta havsbad som lät rolig.

Själv har jag dock inte fått så många cykeltimmar, istället träffat släkten i Karlstad och njutit av god mat och bland annat en härlig båttur.

Att sitta på fören av båten och njuta av solen och vinden, och sedan direkt kasta sig på ett stressat pass med härligt stenhårda 1-minuts intervaller och direkt därefter kasta sig vidare utan tid för vila visade sig dock tyvärr vara ett gott recept på förkylning. På söndag var det tjockt i näsan och lite annat smått och gott ifrån förkylningssymtomens digra utbud.

Inte värre än att jag tänker fortsätta sitta på cykeln men frågan är om jag kan köra det tempopass jag tänkt mig idag efter motivation utav Girots avslutande tempoetapp. Hade tänkt provat fullt ös på ECI-mils banan för att försöka få igång någon sorts tempoform och justifiera mitt införskaffande av tempocykel, men jag vet inte vad kroppen skulle tycka om det nu. Känns som den hellre vill ha lite lugn rull, alltså konflikt mellan kropp och hjärna!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews