Tempo-SM

Av någon lustig anledning har jag valt att köra Tempo-SM iår. Det beror inte så mycket på att jag tror mig kunna vara med och konkurrera med Fredrik Ericsson om mästartröjan i disciplnen, det är mer för att jag vill förska utvecklas i grenen och då krävs lite tempotävlande! Dessutom tycker jag det känns roligt att ha kört tempo-SM någon gång och iår känns som ett tillfälle så gott som något när det är en riktigt platt bana där man kanske kan få lite till snittfart.

En titt i den Startlista som har kommit avslöjar att jag kommer vara jagad av Michael Stevenson, målsättningen får väll vara att hålla honom jagande så länge jag kan men han känns mer hemmahörande i ett Tempo-SM än jag själv.

Fokus ligger annars på U6 vilket varit lite av mitt mål för säsongen. Backtränat 3 dagar i rad nu och kommer fortsätta med det, tycker det (tillsammans med distanspass) är den mest givande träningen för att driva upp formen. Tyvärr så se det inte ut som vi blir något särskilt startfält ifrån Valhall på U6 så jag kommer nog få jaga mitt boende själv, lite halvtungt.

För att försöka hitta formen till U6 har jag nu också skippat onödigt gotteätande, svårare än man tror då naturgodis, choklad och kaffebröd har varit en del i min dagliga kostcirkel den senaste tiden. Igår var jag dock ut och åt gott italienskt på La Casa med min älskling och då fick det bli en Tiramisu till efterrätt, istället för tårta.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews