Nu är det bara att det det soft!

Körde igår med Valhall igen och turen gick runt Bornsjön och det blev återigen ett fartfyllt pass där framförallt varvet runt Bornsjön avhandlades i hög fart. De 22 kilometer långa varvet avklarades på ganska precis en halvtimme så snittfarten var rejäl på det något kuperade varvet.

Denna gång var jag dock lite mer passiv och därmed så var det ett betydligt lättare pass, inga egentliga bekymmer att åka med om man inte lägger alltför mycket energi på att attackera redan i början, lite mesigt men det känds som en vettig agenda för dagen.

Nu är det lättsam cykling som återstår innan det är dax för Sollerön där jag valt att köra i senior iår. Inte för att jag fegat ur (även om det är ett väldigt respektingivande startfält i elit och en tuff bana) utan istället för att jag ska hinna till Hälsingland efteråt för lite midsommarfirande. Ska man tävla på midsommarafton får man anpassa sig lite så att även familj och vänner får sitt.

Det är ingen lätt uppgift att ta sig an senior heller detta år. Startlistan på drygt 150 pers innehåller många personer som är väl värda att hålla ett extra öga på så när Skeer tonar upp sig gäller det att man har kryssat sig fram genom myrboet och befinner sig i bra position och har trimmat pulsklockan för att ta in de där extrema värdena!

Hoppas på att kunna få en trevligare resa än ifjol då jag verkligen försökt satsa på Solleröloppet men det var över redan när vi kom till Skeer. En stor grupp hade släppts iväg och klungan var bara en dödstrist transportbuss i linjetrafik. Dessutom gjorde min kolhydratladdning och sportdrycksval att jag blev liggande med magproblem i 1 vecka efter loppet och även missade mål nr2 som då var Falu Grand Fondo, den toppningen var fjolårets givna bottennapp!

Men iår kommer det vara hårt och kul ska det bli!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews