Sinova, My ass!

Som slemlösande står sig läkemedel slätt mot en riktigt cykeltävling!

Visste inte att kroppen kunde innehålla sådana mängder, jag måste ha gått ner ett kilo bara utav bondsnytningar idag. Det var liksom en hel burk slime som flög ur mig för varenda gång.

Det var ändå trevlig att tävla på dagens Falkenloppet även om form och förutsättningar var milslångt ifrån optimala. Hade egentligen tänkt hålla mig så lugn som nånsin möjligt och bara göra vad jag kunde för att bita mig kvar i klungan. Men på taktiksnacket inför så konstaterade vi att Valhall hade ett stort gäng i klungan och att vi skulle vara aktiva och attackera bra, detta drev tydligen på mig lite för redan på första och andra varvet var jag på och attackerade.

Det kändes dock en del och jag fick sedan ta ett bra tag med att bara sitta med. När vi gick ut för sista varv kickade återigen primalhjärnan in och jag tyckte att jag var tvungen att vara med och försöka något. Roligt att kunna vara lite aktiv även med snoken sprängfylld av snor!

Det blev dock aldrig någon utbrytning som höll utan en klungspurt där Jonas Ahlstand drog längsta strået. Valhall lyckades återigen få en pallplats genom Per Lager som gjorde en tight spurt till 3:e platsen.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews