Skrock!

Såg att Look har återkallat sin Keo-pedaler av modellerna före år 2006, förstod direkt att min pedal skull vara en utav dessa, den har tjänstgjort väldigt väl under en längre tid.

Det syns inte på bilden för den blev oskarp men datumet på min pedal var April 2005.

Ingen större sorg över detta då pedalen börjar bli sliten och att få den återkallad och ersatt känns bara bra. Jag förstår det visserligen som att de enbart byter ut själva axeln ,men det är i axellagren som min pedal börjar bli mest sliten så en liten service bekostad av en återkallelse känns ju bra.

Det som dock oroar mig djupt är att de haft ett antal fall utav axlar som gått av och att de rekomenderar att man slutar använda pedalen genast. Den har visserligen fungerat i många år så inget tyder väll på att den skulle gå av just nu och på Solleröloppet. Men sedan det oerhört regniga CykelCity Grand Fondo i Stockholm har de klickat lite extra i lagren. Detta bekymmrar mig dock inte det minsta i jämförelse med min svit utav olycksaliga händelser (ofta med cykelanknytning) på just midsommarveckan.

Här är ett litet utdrag ur min serie midsommarhändelser:
Vurpa på oljefläck vid träning i Nya Zeeland, helblå rygg och lång behandling hos sjukgymnast
Hopkörning (med cykel) på väg till midsommarfest, medvetslös -> sjukhus och brytet nyckelben.
Krasch in i bil på träning inför Sollerö, sjukhus och 30 stygn i ansiktet samt brytet käkben
Magsjuka utav kolhydratladdning och Vitargo, magsjuk i 1 vecka tills jag inte ens hade näring nog i kroppen att färga avföringen.

Ska 2009 bli året då jag får en avbruten pedal i en attack och går stenhårt i backen, eller stenhårt i överröret så jag blir barnlös resten av livet?

Apropå skrock verkar det också vara skrivet i stjärnorna att det ALLTID ska vara pissväder i Mora på midsommarafton!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews