Orkar knappt tänka på det

Det ska ju vara en första gång för allt, men en första gång för att gå ifrån ett pågående spinningpass trodde jag faktiskt inte jag skulle behöva uppleva.

Tyckte jag kände mig bra nog igen igår och var glad över att kunna komma igång och träna lite igen, valde att köra spinning för att få en liten mjukstart i varm inomhusluft, men det hade jag alltså inte myckt för.

Vill försöka inbilla mig att jag gjorde ett rationellt val när jag avbröt eftersom förkylningssymtomen kändes som de bara blev värre under passet, men samtidigt säger träningsnarkomanen i mig att jag bara tog den lätta vägen ut istället för att köra på och köra ur mig lite av den snor och slemansamling som jag nu står i ägo utav.

Idag kommer jag inte hinna med någon träning så till Falkenloppet på söndag är det ingen vältränad version av mig som kommer att komma. Får ta det som det kommer.

Som tur var kör jag sportklass helgen efter och det kanske blir lite mer lagom nivå för mig, med lite träning kan jag kanske vara konkurrenskraftig där. Anledningen är veterancupstävlingarna i Söderhamn och Ockelbo, lite gamla hemtrakter för min del.

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews