Inte SM!

Det här är startlinjen som jag INTE stod på i helgen. Istället valde jag att ha en tävlingsfri helg och lite träning och mycket sol!

SM på Kinnekulle kändes alltför mycket som ren slakt efter att ha testat på att köra Kinnekulleloppet tidigare under året så jag valde bort det helt.

Det är inte heller ett val jag ångrar efter en underbar helg med besök på Gröna Lund för en 5-kamp och adrenalinkick i form av Insane samt Fritt Fall på lördag. Sedan hann jag även årets första bad på Söndag och en stålande picknik på Tullingebads klippor

Lite träning hann jag också med och även om det inte var i närheten av de 38º det var när jag cyklade i Sweich så kändes värmen helt klart av, särskilt på lördagens 2h som bedrevs i form av backträning. På söndag blev det istället en rätt lugn tur återigen på ett par timmar.

Dagens träning kommer att bli väldigt spännande att se vilken nivå den hamnar på. Jag har nämligen äntligen lyckats få med mig min flickvän på en riktig cykeltur. Thomas i Fredrikshof har varit schysst nog att låna ut en cykel så hon får en riktig racer att köra på så nu är det bara att hoppas att hon gillar passet, vädret tycks iallafall ge goda förutsättningar!

No comments:

Post a Comment

Followers

Search This Blog

Total Pageviews